Informacje dla osób głuchych, słabosłyszących i głuchoniewidomych
Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy w Urzędzie Metropolitalnym Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii w Katowicach przy pomocy tłumacza Polskiego Języka Migowego jest zobowiązana zgłosić ten fakt pisemnie, co najmniej 3 dni robocze przed planowanym terminem sprawy (nie dotyczy sytuacji nagłych). Usługa tłumaczenia jest bezpłatna.
Nie ma aktualnie możliwości skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.
Osoba, która w kontaktach z Urzędem potrzebuje pomocy tłumacza SKOGN, powinna zgłosić taką potrzebę pisemnie, co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Urzędzie (nie dotyczy sytuacji nagłych). Usługa tłumaczenia jest bezpłatna.
Kontakt z Urzędem Metropolitalnym GZM w Katowicach możliwy jest w szczególności poprzez:
- korzystanie z poczty elektronicznej - e-mail: urzad@metropoliagzm.pl,
- wysłanie pisma na adres: Urząd Metropolitalny Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii w Katowicach, ul. Barbary 21a, 40-053 Katowice.
W budynku Urzędu nie ma pętli indukcyjnych.
Osoby mające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się (dalej: osoby uprawnione) mają prawo do skorzystania w kontaktach z Urzędem Metropolitalnym GZM w Katowicach z pomocy osoby przybranej, czyli osoby która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwianiu spraw w organach administracji publicznej.